AZ AURA ÉRZÉKELÉSÉNEK TÖRTÉNETE

Az aura érzékelésének története az emberiség ismert történelmének határain túl, az idők homályába vész. A bibliai korszak, a természeti népek, a középkori keresztény misztika, más korok festői és szobrászai sugárzó, csillogó fényességként jelenítik meg az emberek, állatok, növények körül. Amit a tisztánlátók, mágusok, látnokok, az érzéken túli érzékelés (ESP) birtokosai eddig is képesek voltak érzékszerveikkel felfogni, most tudományos, egzakt vizsgálatok által nyert bizonyítást. Modern korunk kutatói az aurát elektromágneses mezőként mérik minden élőlény körül. Az energiaátvitelt és az auraméréseket Magyarországon első ízben a Prometheus TTV energetikai laboratóriumában vizsgálták, mérték és jelenítették meg. Világviszonylatban azonban az első aurafényképet Nicola Tesle, a kiváló fizikus, elektronikai kutató és tudós készítette el 1891-ben! Később kutatásait a Szovjetunióban kezdték továbbfejleszteni, a múlt század 60-as éveiben. Ezeket az éveket követően az egész világon elkezdődtek a kutatások, és napjainkban már igen nagy pontossággal mérik a tudósok az aurát, - elsősorban a különféle egyetemek természettudományi karain. A század utolsó évtizedében, a felgyorsult fokozott fejlesztési törekvések eredményeként született meg az úgynevezett AURA IMAGING PHOTOGRAPHY, amely elsőként tette lehetővé, hogy a vizsgált bioenergia mező szabad szemmel is láthatóvá váljék. Mit lehet megtudni az aurafényképből? A különféle színek legkülönfélébb színkombinációi, melyek az AURA IMAGING módszerrel mérhetővé válnak, illetve egy megfelelő polaroid rendszer közbeiktatásával láthatókká, sőt aurafotó formájában rögzíthetőkké válnak. A vizsgált személy aurafotója valamint érzelmi, szellemi állapota , és viselkedési formái között szoros kapcsolat – matematikai nyelven korreláció – áll fenn. A fenti fotó színei a lefényképezett személy különféle minőségeit, tulajdonságait és mentális állapotát tükrözik. Az aurafényképezés gyakorlata, eszközei (pl. Krilán módszer, Aura Camera 3000, stb…) két érzékelő – mint input szenzor- segítségével méri a vizsgált alany úgynevezett biofeedback paramétereit. A mért rezonanciapontok a szervezet egészével állnak kapcsolatban. Az emberi szervezettől kapott - nem tudatos – információ vizuális átalakítás után sugárzó, színes energiamezőként jelenik meg a polaroid fényképen. Az aurafényképek értelmezése Az optikai spektrum minden színe különféle minőségekre, tulajdonságokra utal. A következő leírások segítséget nyújtanak egy aurafénykép alapértelmezéséhez. Igen fontos figyelembe venni, hogy nem csupán az aura színe, hanem formája is lényeges információs alap, amely lényeges szerepet kapaz értelmezés során csakúgy, mint a bal és jobb oldal közötti különbségek. A jobb oldalon láthatóak a férfias – aktív - extrovertált, míg a bal oldalon a nőies - passzív-introvertált minőségek. VÖRÖS Aktivitást, erőt, akaratot jelöl. Nagyon aktív, dinamikus energia, a kihívások, a harc, a változás, a fizikai megvalósítás színe, türelmetlenséget, kényszerítő erőt mutat. Az olyan ember, akinek sok vörös szín található az aurájában, érzelmileg túlfűtött, szenvedélyes, esetleg stressz hatása alatt áll. A vörös kifejezhet dühöt, haragot, vagy utalhat túlhajszoltságra is. NARANCSSARGA Az aktivitás és a gondolkodás kombinációja. Feszültséget, a felfedezés örömét, életerőt, izgatottságot, élénkséget jelöl. A világos narancssárga vidámságra, pozitív gondolkodásra, és bátorságra utal. A sötétebb, barnás narancssárga túlterheltségre, fáradtságra, féltékenységre, a konkurenciától való félelemre, becsvágyra, mohóságra vagy a gyógyszerek szedésére, illetve dohányzásra utal. SARGA Az intellektus, az értelem által történő megismerés színe. Azt mutatja, hogy az illető szellemi tevékenységgel van elfoglalva, olvas vagy tanul. A világossárga szín vidám kedélyre és örömteli felismerésekre utal, a homályos-sárga ezzel szemben megerőltetést, irányítási vágyat, befolyásolhatóságot, egoista gondolkodásmódot mutat, továbbá azt is jelzi, hogy az illető fél elfogadni valamit, és az azzal kapcsolatos érzelmeit kimutatni. ZÖLD A középpont színe. Jó szándékot, barátságot, együttérzést, kiegyensúlyozottságot, természet közeliséget, nyílt kommunikációt, életörömöt jelöl. A türkiz-zöld gyógyításra enged következtetni. A mélyzöld gyakorlatiasságra, rugalmatlanságra vagy anyagi központú gondolkodásra, míg a sötétzöld önző, másokat kihasználni akaró magatartásra utal. KÉK A belső nyugalom, a biztonságérzet, a felebaráti szeretet, a mély türelem és az elégedettség színe. A homályos-kék visszafogottságra, introvertáltságra, a valóságtól való elmenekülés vágyára, depresszióra utal. IBOLYA Spirituális változást, transzformációt, befogadó készséget, érzékenységet, intuíciót, befelé figyelést mutat, ugyanakkor arra utal, hogy az illető a hétköznapi problémákra is inkább misztikus jellegű megoldásokat keres. A magentába hajló ibolya a magasabb ideálok erőteljes gyakorlati átültetésére való készséget jelzi. A lila a nem anyagi jellegű dolgok mély szeretetéről tanúskodik. A szürkés-lila rejtőzködési vágyat mutat. FEHÉR A még meg nem nyilatkozott, vagyis a rejtett állapotok színe. A fehér visszatükröz, visszaver minden kivilről jövő ingert. Olyan, mint egy védőpajzs, mely sok energiát tartalmaz. A tiszta, fehér háttér, más színek mögött az illető magasabb frekvenciájára utal.